Önkormányzati belépés | |
|
2016. Június 30., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés
6. napirendi pont:
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A képviselő-testület 2016. május 26-i testületi ülésén döntött arról, hogy az önkormányzat törvény által előírt gyermekétkezetési feladatait 2017. január 1-től nem társulási formában látja el. Így a gyermekétkeztetésre vonatkozó közbeszerzést Kőszeg Város Önkormányzata folytatja le egyedül.
A hatályos rendelet eltérően állapítja meg a gyermekétkeztetés intézményi térítési díját az azonos típusú nevelési-oktatási intézményekben, tekintettel arra, hogy más főzőkonyhán, más feltételekkel, költségekkel lehet az étkeztetést biztosítani. Fontosnak tarjuk azonban a nyersanyagnormák és ezen térítési díjak egységesítését, hogy azonos intézménytípusban, azonos áron juthassanak a gyermekek az ételhez. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítése egyes családokat kedvezően, más családokat kedvezőtlenül érint.
Amennyiben a képviselő-testület a rendelet-módosítást elfogadja, úgy a közbeszerzési eljárás már e rendelet alapján kerül kiírásra.
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 147. § (1) bekezdése értelmében a gyermekétkeztetésért fizetendő intézményi térítési díjat a fenntartó állapítja meg. A Gyvt. 151. § (3) bekezdése alapján a gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának alapja az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság is megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2016. június 23.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítése egyes családokat kedvezően (8 %-os csökkentés), más családokat kedvezőtlenül (6,7 %-os emelkedés) érint.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rezsiköltség a nyersanyagnorma %-ában van meghatározva, melyet az önkormányzat fizet meg. Így a nyersanyagnorma változtatása a költségvetésre is kihatással van.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei lehet.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A hatályos rendelet módosítása szükséges, mert a kiírandó közbeszerzés alapját a rendeletben foglalt intézményi térítési díjak képzik.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Ha az intézményi térítési díjak egységesítése elmarad, nem lesznek egyenlő feltételek az azonos intézménytípusokban a gyermekétkeztetés tekintetében.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2016. (VII. ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) A rendelet hatálya a 2-3. alcím tekintetében kiterjed a Kőszeg Város és Térsége Társulásában részt vevő helyi önkormányzatok közigazgatási területére és a társulásban részt vevő helyi önkormányzatok területén nyújtott gyermekjóléti alapellátásokra a társulási megállapodásban foglaltak szerint.
(2) A rendelet hatálya a 4. alcím tekintetében kiterjed Kőszeg város közigazgatási terültére.
2. §
Az ÖR. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli/tízórai 106,- Ft
ebéd 256,- Ft
uzsonna 73,- Ft
napi 435,- Ft
ab) diétás reggeli/tízórai 124,- Ft
diétás ebéd 277,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
napi 485,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 78,- Ft
ebéd 254,- Ft
uzsonna 78,- Ft
napi 410,- Ft
bb) diétás tízórai 100,- Ft
diétás ebéd 265,- Ft
diétás uzsonna 95,- Ft
napi 460,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 111,- Ft
ebéd 290,- Ft
uzsonna 79,- Ft
napi 480,- Ft
cb) diétás tízórai 140,- Ft
diétás ebéd 310,- Ft
diétás uzsonna 120,- Ft
napi 570,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli/tízórai 194,- Ft
ebéd 300,- Ft
uzsonna/vacsora 256,- Ft
napi 750,- Ft
db) diétás reggeli/tízórai 220,- Ft
diétás ebéd 320,- Ft
diétás uzsonna 280,- Ft
napi 820,- Ft”
3. §
(1) Az ÖR. 9. § (1) bekezdésében a „7. § (2) bekezdés c)-e) pontja” szövegrész helyébe a „7. § (2) bekezdés a)-b) pontja” szöveg lép.
(2) Az ÖR. 9. § (1) bekezdésében a „7. § (2) bekezdés a)-b) és f) pontja” szövegrész helyébe a „7. § (2) bekezdés c)-d) pontja” szöveg lép.
4. §
Ez a rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2016. június 30.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása.
Tisztelt Képviselő-testület!
A képviselő-testület 2016. május 26-i testületi ülésén döntött arról, hogy az önkormányzat törvény által előírt gyermekétkezetési feladatait 2017. január 1-től nem társulási formában látja el. Így a gyermekétkeztetésre vonatkozó közbeszerzést Kőszeg Város Önkormányzata folytatja le egyedül.
A hatályos rendelet eltérően állapítja meg a gyermekétkeztetés intézményi térítési díját az azonos típusú nevelési-oktatási intézményekben, tekintettel arra, hogy más főzőkonyhán, más feltételekkel, költségekkel lehet az étkeztetést biztosítani. Fontosnak tarjuk azonban a nyersanyagnormák és ezen térítési díjak egységesítését, hogy azonos intézménytípusban, azonos áron juthassanak a gyermekek az ételhez. A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítése egyes családokat kedvezően, más családokat kedvezőtlenül érint.
Amennyiben a képviselő-testület a rendelet-módosítást elfogadja, úgy a közbeszerzési eljárás már e rendelet alapján kerül kiírásra.
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (Gyvt.) 147. § (1) bekezdése értelmében a gyermekétkeztetésért fizetendő intézményi térítési díjat a fenntartó állapítja meg. A Gyvt. 151. § (3) bekezdése alapján a gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának alapja az élelmezés nyersanyagköltségének egy ellátottra jutó napi összege.
Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság is megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.
Fentiek alapján kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a rendelet-tervezetet elfogadni szíveskedjen.
Kőszeg, 2016. június 23.
A jegyző nevében:
Mezei Virág s.k.
az igazgatási és építéshatósági osztály vezetője
ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP
A gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezethez
(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)
A tervezett jogszabály várható következményei, különösen
I. társadalmi hatásai:
A gyermekétkeztetés intézményi térítési díjának egységesítése egyes családokat kedvezően (8 %-os csökkentés), más családokat kedvezőtlenül (6,7 %-os emelkedés) érint.
II. gazdasági hatásai:
A tervezetnek gazdasági hatása nincs.
III. költségvetési hatásai:
A rezsiköltség a nyersanyagnorma %-ában van meghatározva, melyet az önkormányzat fizet meg. Így a nyersanyagnorma változtatása a költségvetésre is kihatással van.
IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.
V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei lehet.
VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
Adminisztratív terhet nem jelent.
VII. megalkotásának szükségessége:
A hatályos rendelet módosítása szükséges, mert a kiírandó közbeszerzés alapját a rendeletben foglalt intézményi térítési díjak képzik.
VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Ha az intézményi térítési díjak egységesítése elmarad, nem lesznek egyenlő feltételek az azonos intézménytípusokban a gyermekétkeztetés tekintetében.
IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
Nem igényel többlet feltételt az eddigiekhez képest.
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2016. (VII. ) önkormányzati rendelete
a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló
8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. §-ában és 151. § (2f) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: ÖR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § (1) A rendelet hatálya a 2-3. alcím tekintetében kiterjed a Kőszeg Város és Térsége Társulásában részt vevő helyi önkormányzatok közigazgatási területére és a társulásban részt vevő helyi önkormányzatok területén nyújtott gyermekjóléti alapellátásokra a társulási megállapodásban foglaltak szerint.
(2) A rendelet hatálya a 4. alcím tekintetében kiterjed Kőszeg város közigazgatási terültére.
2. §
Az ÖR. 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lép:
„(2) A gyermekétkeztetés intézményi térítési díja:
a) bölcsődében:
aa) reggeli/tízórai 106,- Ft
ebéd 256,- Ft
uzsonna 73,- Ft
napi 435,- Ft
ab) diétás reggeli/tízórai 124,- Ft
diétás ebéd 277,- Ft
diétás uzsonna 84,- Ft
napi 485,- Ft
b) óvodában:
ba) tízórai 78,- Ft
ebéd 254,- Ft
uzsonna 78,- Ft
napi 410,- Ft
bb) diétás tízórai 100,- Ft
diétás ebéd 265,- Ft
diétás uzsonna 95,- Ft
napi 460,- Ft
c) általános iskolában:
ca) tízórai 111,- Ft
ebéd 290,- Ft
uzsonna 79,- Ft
napi 480,- Ft
cb) diétás tízórai 140,- Ft
diétás ebéd 310,- Ft
diétás uzsonna 120,- Ft
napi 570,- Ft
d) középfokú iskolában és kollégiumban:
da) reggeli/tízórai 194,- Ft
ebéd 300,- Ft
uzsonna/vacsora 256,- Ft
napi 750,- Ft
db) diétás reggeli/tízórai 220,- Ft
diétás ebéd 320,- Ft
diétás uzsonna 280,- Ft
napi 820,- Ft”
3. §
(1) Az ÖR. 9. § (1) bekezdésében a „7. § (2) bekezdés c)-e) pontja” szövegrész helyébe a „7. § (2) bekezdés a)-b) pontja” szöveg lép.
(2) Az ÖR. 9. § (1) bekezdésében a „7. § (2) bekezdés a)-b) és f) pontja” szövegrész helyébe a „7. § (2) bekezdés c)-d) pontja” szöveg lép.
4. §
Ez a rendelet 2017. január 1-jén lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Kőszeg, 2016. június 30.
Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző
(A mellékletet lsd. a letölthető formátumban.)